Gå til innhold
Arkivverket

[#51840] Forfedre til Jesper Andreas Hartgen, Bodin?


Gjest Thor Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Karlsen

Kirketiende forpakter - Jesper Andreas Hartgen, Bodin, f.1718, og min 4. tippoldefar. Jeg prøver å finne forfedrene til Jesper, men det blir trolig en vanskelig oppgave. Jeg er svært takknemlig for tips om hvor jeg helst bør lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Jeg vet ikke hvor mye hjelp det er i dette, men det holder temaet ”varmt”.Skifte etter Jesper Andreas Hartgen, Jensvold i Bodø åpnet 25.05.1784, ektefelle Ana Jørgensdatter Blix, Jensvold i Bodø, hans 2. kone – Clara Margrethe Aagom, Jensvold i Bodø, hans 1. kone – Søren Randulf Hartgen, sønn i 1. ekteskap, Vevelstad i Helgeland – Sophia Møinichen Hartgen, datter i 1. ekteskap, gift, ektefelle Peder Olsen i Vega – Elisabeth Maria Schielderup Hartgen, datter i 1. ekteskap, gift, ektefelle klokker Johannes Holm Fenes i Bodø – Karen Wulff Hartgen, datter i 1. ekteskap, gift, ektefelle Bjørn Ursin Voje i Buksnes – Jørgen Blix Hartgen, 17 år, sønn i 2. ekteskap, Ramsvik i Bodø – Jesper Andreas Hartgen, 13 år, sønn i 2. ekteskap Kapstø i Bodø – Michel Hvid Hartgen, 11 år, sønn i 2. ekteskap i Skrova, er hos Johan Ursin, Skrova – Johan Hvid Hartgen, 3 år, sønn i 2. ekteskap Jensvold i Bodø, er hos mora – Clara Margrethe Hartgen, 15 år, datter i 2. ekteskap, Jensvold i Bodø, er hos mora – Maren Hvid Hartgen, 10 år, datter i 2. ekteskap, Strøm i Bodø, er hos Peder Jacobsen Lind, Strøm – Susanna Kaasbøl Rosenwinge Hartgen, 8 år, datter i 2. ekteskap, Jensvild i Bodø, er hos mora –MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Karlsen

Hei KnutMange takk for ditt svar. Selv om dine opplysninger ikke helt samsvarte med min søken etter forfedre til Jesper, så kan dine opplysninger bli til hjelp senere, eller for andre som måtte lese dette.Mvh Thor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Jeg ser at Per Nermo har en mye senere fødselsår på Jesper (1735) i tillegg antyder han Harchen? som fødested, skal undres på hvor dette kommer fra. Lenke -MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg antar at denne mannen må være identisk med Jesper Andreas Hartchien, døpt i Korskirken i Bergen 9. november 1717, og sønn av Ludolph Hartchien (gravlagt 2. november 1734) og hans andre kone Divert Halvorsdatter. De var blitt gift i Korskirken 9. desember 1714.Det ble holdt skifte etter Ludolph Hartchien 27. november 1734, se LenkeSom man vil se av avskriften var Jesper (Andreas) Hartchien i 1734-1735 hos fogd Randulf, som vel må være fogd Søren Pedersen Randulf i Salten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.