Gå til innhold
Arkivverket

[#51862] Tydningshjelp ønskes - Nes i Akershus


Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

I 1764 dør/gravlegges Berte Larsdatter. Hun er mor til Ole Stephansen. Jeg trenger imidlertid tydehjelp. Nr 76 på denne lenka: Lenke Tusen takk for hjelpen!Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Den er vanskelig. Alt jeg fikk til var: N-76 .., da og der begr. E(enke) Berte Larsdt; Ole Stephensen moder, ........., Ole Aas? ....død og ......Ole Stepensen.....hun var 98 år gl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Etter 'Ole Stephansen moder' tror jeg det står: '..., hun er o...... som syg til Ole Aas, hvor hun døde og død f...'. Det blir litt stykkevis og delt, men med felles innsats kan kanskje hele teksten tydes etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

I følge avskrifter av kirkebøkene for Nes står det: Enken Berte Larsdtr. Ole Stephensens moder. Hun er omreisende, kom syg til Ole Ås hvor hun døde og der førte han henne til Ole Stephensen. Hun var 98 år.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Virker fornuftig dette. Odd Brede: du henviser til avskrifter av kirkebøkene for Nes. Hvem har gjort disse avskriftene. Jeg sliter meg for tiden gjennom kirkebøkene på jakt etter nevnte Ole Steffensen og hans etterkommere. En avskrift ville gjort jakten litt lettere.Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.