Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Stig Løchen Dragseth

[#51867] Er dette samme folkene i Vågå?

Recommended Posts

Hei! Jeg har noen slektspapirer som eldre slekt har funnet ut men får ikke dette til å stemme med kirkebokinnføringene. Håper noen kan hjelpe meg med denne nøtten?I 1829 gifter Paul Thorsen Olstad og Ymbjør Olsdatter Sandboe seg i Vågå - nr 25;[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9250&idx_id=9250&uid=ny&idx_side=-146>LenkeI 1832 fødes Knud nr 75;

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Sandbu

Nei, ekteparet i første lenke er ikke foreldre til Knut f. 9/5-1832.Hans foreldre ble viet som nr. 34 her: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Sandbu

Uffda, ny lenke som forhåpentligvis virker: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du verden... Og takk skal du ha Aud! Da har jeg blitt forledet av gamle slektspapirer... Mye arbeid bortkastet men bra det ble oppklart!Fryktelig skrift i denne kirkebokinnføringen - nesten som om jeg skulle gjort det selv! Klarer du å tyde det som står?Har du flere opplysninger om denne slektsgreina?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Sandbu

Det står: U:K: Niels Tordsen Seletungen 25 Aar gammel og Ingbjør Olsdr. Myrum ): Sandboe Eje 21 Aar gammel. Forlovere: Ole Arnesen Myrum og Rasmus Bakken. Viet 28' October i W:K: (Dette var altså i 1817 i Vågå kirke.)Datteren Brit f. 1820 er den første jeg finner: [url="http://www.arkivnett.ol.no:81/dbsok/ndetal.asp?PT=Dopte&Post=39660>LenkeDeretter Anne født i 1822 :LenkeTor i 1825 :LenkeOle i 1827: LenkeJohn i 1830: Lenkeog altså Knut i 1832: Lenkederetter Thore i 1836: Lenkeog Guri som den yngste i 1839:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott Aud!Er Myrum en gård i Vågå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Sandbu

Både Myrum og Selatungen var på den tiden husmannsplasser under hver sin Sandbu-gård i Vågå hovedsogn, nå Vågå kommune.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha Aud - da er jeg igang igjen...Stig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.