Gå til innhold
Arkivverket

[#51867] Er dette samme folkene i Vågå?


Gjest Stig Løchen Dragseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig Løchen Dragseth

Hei! Jeg har noen slektspapirer som eldre slekt har funnet ut men får ikke dette til å stemme med kirkebokinnføringene. Håper noen kan hjelpe meg med denne nøtten?I 1829 gifter Paul Thorsen Olstad og Ymbjør Olsdatter Sandboe seg i Vågå - nr 25;[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9250&idx_id=9250&uid=ny&idx_side=-146>LenkeI 1832 fødes Knud nr 75;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Løchen Dragseth

Du verden... Og takk skal du ha Aud! Da har jeg blitt forledet av gamle slektspapirer... Mye arbeid bortkastet men bra det ble oppklart!Fryktelig skrift i denne kirkebokinnføringen - nesten som om jeg skulle gjort det selv! Klarer du å tyde det som står?Har du flere opplysninger om denne slektsgreina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Det står: U:K: Niels Tordsen Seletungen 25 Aar gammel og Ingbjør Olsdr. Myrum ): Sandboe Eje 21 Aar gammel. Forlovere: Ole Arnesen Myrum og Rasmus Bakken. Viet 28' October i W:K: (Dette var altså i 1817 i Vågå kirke.)Datteren Brit f. 1820 er den første jeg finner: [url="http://www.arkivnett.ol.no:81/dbsok/ndetal.asp?PT=Dopte&Post=39660>LenkeDeretter Anne født i 1822 :LenkeTor i 1825 :LenkeOle i 1827: LenkeJohn i 1830: Lenkeog altså Knut i 1832: Lenkederetter Thore i 1836: Lenkeog Guri som den yngste i 1839:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Både Myrum og Selatungen var på den tiden husmannsplasser under hver sin Sandbu-gård i Vågå hovedsogn, nå Vågå kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.