Gå til innhold
Arkivverket

[#51872] Nils Haldorsen Arnes


Gjest Geir Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Moen

Hei!Sitter og legger inn i mitt slektsprogram Nils Haldorsen Arnes 1757-1849 sine barn.Der skal ifølge 1801 tellingen hans første barn være ei Margret født ca. 1783. Men henne finner jeg ikke i kirkebøkene for Evenes 1765-93. Har noen vært borti hennes dåp?Kan for ordens skyld nevne at barn nr.2. Elen ble født 1785. Her ble Nils Haldorsen feilskrevet som Haldor Nilsen.Mvh. Geir Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Skogli

Hei Geir! Er det bare Margrete du er ute etter eller ønsker du etterkommere av Haldor? Har noe sider med denne slekten fra Arnes. mvh Arnfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Moen

Hei! Det er Margrete jeg er interessert i. Jeg har bare fødselsåret ut fra Tellingen i 1801 men finner henne ikke i kirkeboka. Ellers taes alle opplysninger imot med takk. Prøver å samle opp så mange etterkommere etter Haldor Pedersen i Saltvika som vel blir stamfar til Haldorsen-slekta i Ofoten. En stor jobb men jeg har fått mange gode bidrag fra flere stykker og samler dette i en database som jeg tenkte å legge ut på nett slik at vi kunne gått igjennom dette og kommet med korrektur av alle data. Nå har jobben ligget nede pga. flytting til Østlandet men med høsten og vinteren i anmarsj er dette en fin hobby å ha ;-)Mvh. Geir Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Som du vel er kjent med er det mange barn født de siste par tiårene før 1800 som ikke er innført i dåpsboka for Ofoten, men som beviselig lever i 1801. Peder Arctander begynte vel å bli gammel og skrøpelig og hadde vel ikke helt kontroll med løse lapper som senere skulle innføres i kirkeboka. Jeg regner med at også noen vielser heller ikke er ført inn i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.