Gå til innhold
Arkivverket

[#51884] Henrik Meyer Pedersen og Sirianna Halvorsdtr


Gjest Rita Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Andreassen

Henrik Meyer Pedersen 1821-75 og Sirianna Halvorsdtr 1825- er mine 2tippoldeforeldre. De bodde i Fruvåg og hadde iallefall 9 barn: Hanna Birgitte 1848 (min tippoldemor) Peder Kornelius Edvard 1850, Jensine Birgitte 1852, Karen Anna 1855, Erik Johan 1858, Henrik Severin 1862, Sirina Karoline 1864, Martha Andrea 1867-67, Ingvard Martin 1868,Hanna og Henrik har jeg etterkommere til, men de andre har jeg ikke klart å oppspore. Er det noen som kan hjelpe meg litt videre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei RitaSer i folketelling 1875 at det kun er Hanna som er gift og som bor på samme sted som sin mor og søsken LenkeHar du sjekket kirkebøkene for Tranøy for å se om noen har flyttet, noen av dem som emigrerte kanskje?Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Andreassen

Hei. Har sjekket kirkebøkene flere ganger og også folketellingene for både 1875 og 1900 men finner dem ikke. Kan selvfølgelig ha oversett dem, men skal sjekke FT som ligger på biblioteket da jeg synes det er mer oversiktlig med papirutgave. Hanna er min tippoldemor og hun var gift 2 ganger og bodde på Årberg. Henrik var gift på Slagstad i Bjarkøy. Han hadde 5 barn der 2 døde tidlig og ei dro til USA. De andre vet jeg ikke hvor ble av. Jensine var ugift budeie i 1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.