Gå til innhold
Arkivverket

[#51885] Olava og Mathias fra Vallö


Gjest per evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest per evensen

Olava Olsdatter (f 17/12 1816) fra Nötterö giftet seg med Mathias Mathiasen (f 9/9 1818) fra Vallö. Mathias arbeidet på Saltverket. Iflg FT 1865 bodde de på Engeland i Slagen sogn. De hadde flere barn. Jeg har lett i skannede kirkeböker for Nötterö, Sem og Slagen (i den grad jeg forsto hva som sto der), men klarer ikke å finne hverken bryllupsdato eller begravelser for Olava og Mathias. Kan noen hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Nyberg

I følge familysearch.com var det et giftermål mellom Mathias Mathisen (25 år)og Olava Olsdatter (26 år) i Sem den 02.11.1843.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per evensen

Mange takk for hjelp så langt.Er noen av dere istand til å tyde bosteder og navnet på forlovere samt yrket til Mathias ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Nyberg

Det ser for meg ut til at han var fra Brække(?) i Slagen, hun fra Hovland på Nøtterø, og at forloverne het Disch og Th. Krøger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.