Gå til innhold
Arkivverket

[#51886] leter etter Emil Olsen fra Eidsvoll


Gjest Ingvild Wierli
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingvild Wierli

Hei! Jeg leter etter en Emil Olsen f. 1866 i Eidsvoll. Sønn av Ole Andreas Engebretsen og Anne Mathea Andersdatter. Hun dør ung og Ole A. Engebretsen flytter alene til Oslo og gifter seg på nytt. Emil Olsen konfirmeres i 1881 og der stopper det. Noen som kan hjelpe? Evnt har Eidsvoll bygdebøker tilgjengelig? Han bodde på en plass Borligdahlen.Tusen takk.mvh Ingvild Wierli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Ole Andreas var fra plassen Steinerud i Bårlidalen og sønn av Embret Hansen fra Steinerud (1816-1 april 1891)og hans første kone Marte Marie Hansdatter fra Sinkerud (1816-14. september 1857)I følge militærrull: Akershusiske infanteribrigade. Ruller Eidsvold pr. gjeld og sogn 1834-66, side 347 ble Ole Andreas født på Bårlidalen 13. november 1843.Anne Martea/Martine var datter av Anders Olsen fra Lier (1803-8. august 1868) og hans andre kone Anne Marie Perdatter (1822-4. juli 1890), og ble født på Pilterud i Modum 31. mars 1847, nr. 49: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=495&idx_id=495&uid=ny&idx_side=-100>LenkeOle Andreas og Anne Martine ble gift 4. januar 1867, nr. 5: LenkeAnne Martine døde allerede 28. juni 1869, nr. 54: LenkeI følge dødsmeldinga 29. juni var hun innerstkone og 22 år. Ektefelle var Ole Engebretsen, Bårlidalen. De hadde bare et barn, sønnen Emil, 2 år. Han ble født tre og en halv måned før de giftet seg, 17. september 1866, nr. 196: LenkeI 1875 bodde han hos mormora Anne Marie Persdatter: LenkeOle Andreas var maskinist. Han giftet seg på nytt og var 1875 bosatt i Oslo Strandgate 33: LenkeEmil ble konfirmert 16. oktober 1881, nr. 2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Wierli

Tusen takk for masse nyttig informasjon. Dette kan du!Ja, det er merkelig at ikke Emil finnes i 1900 tellingen. Han kan jo selvsagt være død. Fant utflyttingen hans i Eidsvoll hvor det står at han flyttet til Christiania i 1882. Men hvor i byen vet jeg ikke.Igjen,- takk for hjelpen. mvh Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Wierli

Tusen takk for masse nyttig informasjon. Dette kan du!Ja, det er merkelig at ikke Emil finnes i 1900 tellingen. Han kan jo selvsagt være død. Fant utflyttingen hans i Eidsvoll hvor det står at han flyttet til Christiania i 1882. Men hvor i byen vet jeg ikke.Igjen,- takk for hjelpen. mvh Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Nå vet ikke jeg om det finnes flere Emil født 1866 på Eidsvoll, men tenkte at dette kanskje kunne være en kandidat Lenke.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Ole Andreas ble gift 2. gang i Drøbak 30. april 1871, nr. 4: Lenke Der bekreftes fødselsdatoen fra militærrullen: 13. november 1843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Wierli

Takk for all hjelp! Hva som skjer videre med Ole Andreas,- når han og kona dør - samt hva som skjer videre med Emil Olsen er en stor gåte for meg. Vet noen hvilken kirke de hører til basert på adressene fra 1875? Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Wierli

Flott! Tusen hjertelig. Da kan jeg vel regne med at den tiden de bodde i Geitmyrsveien tilhørte de kirken gamle Aker? Har lett etter de (evnt dødsfall), men ikke funnet noe. Veldig bra at du skrev Geitmyrsveien. Den skriften klarte jeg ikke å tyde.mvh Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.