Gå til innhold
Arkivverket

[#51919] Nils B. Nilsen bosted Laksevåg Bergen i 1910.


Gjest Hans Jacobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Jacobsen

Da min farmor var adoptert og aldri fant sine rette foreldre, søker jeg nå etter min ekte oldemor og oldefar.Min Farmor var Døpt Sigrid Nilsen i Nykirken 5.juni 1910.Se kirkebok for Nykirken 1909-1916 Klokkerbok. S.188 - 1910.Jeg har allerede lykkes å finne min oldermor, Berthe Helene Olsdatter Rutle, og hennes nålevende slektninger.Berthe Helene var ikke gift med Nils B. Nilsen, og etterlot seg Sigrid rett etter fødselen. Ble adoptert av Kaptein Anders Beer som bodde på Krogheim, Fana, Bergen. Anders var kaptein på Nordkyn af Bergen.Har selv prøvd å søke etter Nils B. Nilsen, men ikke funnet noen sikre holdepunkter. Har heller ikke stor erfaring i slektsforskning ennå.Nils B. Nilsen er oppført med bosted Laksevåg.Veldig takknemlig om noen kan komme med hint tips eller fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er f.eks. en Nils Bertin Nilsen som gifter seg i Laksevåg i 1911. Han var født i 1882 og bodde på Lille Damsgård/Laksevåg.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Antar dette er gravsteinen til kona til Nils BLenkeHar spørt min svigermor (85år) om hun kjenner til Nils B, men det var mange Nils Nilsen her tidligere slik at hun var usikker.Skal prøve litt til.Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Jacobsen

Hei, og takk for hjelpen. Hadde vært veldig gøy å finne noen nålevende etterkommere av Nils B. Nilsen.Jeg har fått opplyst alle barnene paret hadde, og de er følgendeClara, født 13. juni 1911 Ingrid, født 19. juli 1914 Ingolf, født 27. mai 1917 Nelly, født 17. mai 1922 Ove Magdalon, født 10. juli 1930Det kan jo teoretisk sett faktisk være noen av disse som er i live enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.