Gå til innhold
Arkivverket

[#51927] Gikk Løvaasen i Fana over til Laksevåg? I tlfelle hviken tid?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Ved folketellingen for Fana i 1900 finner jeg bl.a. Magnus Løvaas, fødselsår 1894, pluss Reinert Løvaas, fødselsår 1896. Jeg har søkt gjennom kirkebøkene i Fana uten å klare å finne noen av disse. Er Løvaas lagt inn under for eks. Laksevåg på den tiden? Jeg merker meg at Rasmus Ingebrigtsen blir komfirmert i Laksevåg i 1878.Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Hei. Du finner Magnus og Reinert døpt i Birkeland kirke. Klokkerbok A4 1888-1897. Magnus side 70 og Reinert side 94. Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal dere ha, Vidar Flesland og Arne Haaland!Jeg tenkte ikke på Birkeland i det hele tatt.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Løvås ser ut til å vera namnet på bnr. 1 og 2 av garden Nedre Fyllingen (gnr. 23) som høyrde til Fana herad (Birkeland sokn) fram til 1955, då det vart seld til Bergen kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk Bjørn Davidsen. Ja, jeg kjenner til Fyllingen og Anders Ingebrigtsen fra Jølster som kjøpte gården. Jeg var bare ikke klar over at det hørte til Birkeland.Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.