Gå til innhold
Arkivverket
Gjest A. Vidvei

[#51928] Hjelp til tyding, Eide i Aust-Agder 1865

Recommended Posts

Gjest A. Vidvei

Dåp nr. 3 på denne siden, Alexander. LenkeJeg klarer ikke å tyde det som står under navnet hans, om foreldrene hans (Ungk. Omstreifer Rasmus ?? og Pige Anne...) eller merknaden helt til høyre: Foreldrene Ugifte... Fante...Er det noen kløppere der ute som kan hjelpe?Agnete

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigbjørn Sandsmark

Foreldrene ugifte. Hører til til Fantefolket.Anmeldt av moderen. ..........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger Kvennodd

HeiAlexander er sønn av Rasmus Jansen Alting fra Øiestad i Aust-Agder, f. ca. 1828 og Anne Kirstine Rasmusdatter Strømsing, f. ca. 1821 i Birkreim ved Egersund, Vest-Agder.Rasmus Jansen ble gift med Gunild Andersdatter den 31.03.1854 i Østre Moland krk., Aust-Agder og fikk med henne iallefall 5 barn fra 1854-1862Anne Kirstine fikk iallefall barn med 3 ulike menn i perioden 1842-1865. Hun ble første gang gift den 06.10.1841 i Øyestad krk., Aust-Agder med Halvor Johnsen og fikk med ham et barn: Johan Halvorsen, f. 20.04.1842, døpt i Øyestad krk., den 12.06.1842Hvis du ønsker det kan du ta kontakt med meg på mail v-kvennoatonline.no så kan jeg sende deg det jeg har på Anne Kirstine Rasmusdatter Strømsing og Rasmus Jansen Alting.Mvh.Inger Kvennodd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest A. Vidvei

Takk skal dere ha, begge to. Agnete

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.