Gå til innhold
Arkivverket

[#51935] Halsten pedersen - hvem og hvor var han i ft1801


Gjest arild andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest arild andersen

jeg har tatt avskrift fra tema 21419, innlegg 26 av Finn Sollien som har funnet mye om familen til Halsten.I mitt innlegg 15 burde jeg tatt med dette også: Halsten Pedersen var 'Jæger' i 1813/1814 i Kongsvinger. Det står Stai i Østerdalen. Der stiftet han bekjentskap med to ungmøer: Den ene var Anne Svenningsdatter fra Grue som ble mor til Petronelle f. 24/3 1813. Nr. 2 var Ingeborg Olsdatter fra Eidskog, sønn Peder f. og død 1814. Har mere om Petronelle. Mvh. Finn Sollienjeg har funnet en Halsten på 11 år i Tolgen i ft 1801 som jeg lurer på om kan være denne karen som er nevnt over Lenkejeg finner at det er 7 stk i norge i ft 1801 som heter halsten pedersen og at det 3 av disse som er i passe alder, men kun 1 i HedmarkEr det noen som kan hjelpe meg med å om mulig dokumentere om det kan være sb nakk om denne 11-åringen som er den samme som er nevnt i 1813/1814 i Kongsvinger som jeger?mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

beklager at linken ikke virketTil Geir..jeg har ikke funnet ham i FT1801 har du? øhhh, ok navnet ble skrevet Halsteen.. da skal jeg søke på det.mvh arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arikld andersen

jeg søkte på ft 1801 og fikk frem 1 i hedmark. ja det er nok ham, han var fosterbarn og 12 år gammel...da blir det vanskelig å finne hams rette foreldre ,hu...arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

ja, det ser ut som det kan være disse ja.Hvordan er det med tilgjenegligheten for kirkebok over døpte i stor-elvdal for 1788 Lars Ove? Finnes de på Hamar. Det kan jo hende det står noe om garder de tilhører?Kan du se litt for meg eller... ?mvh arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

det eneste jeg da lurer litt på hvorfor de skulle sette bort en av ungene mens de har 10 andre.????, både yngre og eldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

hei igjenJeg lurer på om det er noen som muligens kan ha tilgang til konfirmerte i stor-elvdal 1802-1804. det jeg leter etter er å sjekke ut hvem som står som foreldre til Halsten pedersen som er nenvnt i forrige innlegg, hvis dette er oppført.mvh arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.