Gå til innhold
Arkivverket

[#51942] Ringsaker, beg.av 1800


Gjest Torill Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Ole Monsen og Maria Andersdatter fikk 3 barn som jeg har funnet så langt: Mikkel f. 8 feb 1815, Ingeborg f. 27 sep 1817 og Anne f 9 jan 1821. Jeg har ikke greid å finne Ole og Maria viet,eller hva deres forledre het. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Ole Monsen Angelset og Maria Henriksdatter Baaberg ble viet i Veldre kirke i Ringsaker den 8.mai 1811. Jeg tror dette må være paret du leter etter og at brudens farsnavn er feilskrift for Andersdatter. Forlovere var Jon Tomessen Løken og Ole Haavelsen Lunden. Ole Monsen ble konfirmert i 1800. Ved folketellingen 1801 bor han som 16 år gammel skredderdreng på en plass under Angelset sammen med sine foreldre. Faren Mons Nilsen er 52 år gammel og husmann med jord, og moren Marie Olsdatter (56 år) er 'vandfør og nyder fattig lægd'. Hun døde 5.februar 1816, 74 år gammel. Ole Monsen og Maria Andersdatters sønn Mikkel (f. 8/2 1815) meldte forøvrig utflytting til Christiania 25.september 1848.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.