Gå til innhold
Arkivverket

[#51945] Fødselsregistrering av Anne Mathea Olsdtr. Rolstad


Gjest Arne Olav Egner
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Olav Egner

Jeg klarer ikke å finne henne igjen i dåpsregistreringen fra Ullensaker. I Bygdeboka for Sørum angis det at hun er født i 1822. Jeg finner henne i Ullensaker 1841 giftemål med Ole Gunnerius Hansen. Hennes far er der angitt å være Ole Larsen Rolstad. Hvor finner jeg registreringen av fødsel/dåp? hva er fødselsdato? Takknemlig for bistand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Som et bidrag refererer jeg Ullensaker bygdebok, bind II (1949) av H. Nesten, s. 609:Ole Larsen, sønnen [av foregående bruker Lars Olsen] fikk gården [Øvre Rolstad] 1817. Var g.m. Marte Helgesdatr. fra Nes. Der omtales 7 barn, av hvilke 2 døde små. De som nådde voksen alder var: 1. Lars, f. 1820, d. 18 år gml. 2. Anne Martea, bodde i Sørum. 3. Ole Gunerius, f. 1824, blev gårdens bruker. 4. Dorte Marie, g.m. Iver Støvre. 5. Hans, bodde i Sørum. Ole Larsen døde 1834, 48 år gml. Enken som overlevde ham i mange år drev gården til 1848, da hun overlot til sønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Olav Egner

Mange takk for velvillig hjelp. Det er naturligvis ved dokumentasjon av forslekt at slike forhold dukker opp. Det er litt morsomt å se at man faktisk først har skrevet inn feil mor til barnet. Jeg antar at det er klokkern som har merket feiltagelsen og har skrevet NB i margen. Igjen mange takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.