Gå til innhold
Arkivverket

[#51957] Hvilken Ford er dette? -og hvilken Chevrolet er dette?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Dette er mest sansynlig min grandonkels bil. Han er registrert med tre eks Ford, en privatbil reg 1927, en skyssvogn reg 1933 og en privatbil reg 1937.Er det noen som kan tidfeste dette eks. og evt typebetgnelse?Mvh Arnfrid

bilete3375.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

På den siste har du jo registreringsnummeret (kanskje du har det for den andre også?). Da kan du skrive til vegstasjonen som er nærmest der vedk. bodde og få kopi av registreringskortet.På det står type, modell mv./S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei til dere,(7) det motorvognregisteret mener jeg gjelder kun Oslo og Akershus.Bil (2), Chevroleten var i Ingvald Fjøsne, Etne, sin eie. Finnes i motorvognregisteret her på DA. Men jeg er interessert i hvilken type og årsmodell det er. Min mormor sitter i bilen (hun uten hodeplagg), Kvinnene skal på søndagstur til mormors søster på Hamre, Ølen.Bil (1), Forden, må være min grandonkel Bendik Bjelland, Sveio, sin bil. Han hadde tre Forder reg fra 1927 - 1937. Kvinnen foran bilen er min tante (nålevende), slik at bildet må være tatt mellom 1930 og 1935.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Den lokale vegstasjon har arkiv for de motorvogner som var registrert i sitt område. Dette gjelder ikke bare Oslo og Akershus.Anbefaler som sagt (7) at du kontakter og spør etter kopi av registreringskortet. Tror det lønner seg å oppgi den perioden du tror vedk. hadde bilen. Da registreringen tidligere ikke fulgte bilen 'fra vugge til grav' slik det gjør nå. Jeg har gjort dette for et par kjøretøyer i forskjellige distrikter og fått god hjelp.Kontakt opplysninger: Statens vegvesen Haugaland og Sunnhordland distrikt Postadresse: Askedalen 4, 6863 LeikangerBesøksadresse: Kvaløygata 1, HaugesundTelefon: 815 44 010Telefaks: 519 11 791Lykke til! /S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hjertelig takk, Steinar. Henvendelse til Vegvesenet er gjort.Nå kom min mann hjem fra jobb, og han sier også med en gang at bilen i bilde (1) er en T-Ford.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

da er svaret fra Vegvesenet kommet.'Beklagar, men dette kan eg ikkje hjelpa deg med. Slike gamle papir ligg i statsarkivet, om nokon kan hjelpa deg så er det der.'så da får jeg kontakte statsarkivet om dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.