Gå til innhold
Arkivverket

[#51966] Militære ruller


Gjest Øivind Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øivind Larsen

Da det ble skiftet etter min tipptippoldemor i 1809, var to av hennes sønner utkommandert til militærtjeneste: Knud Knudsen Vestre Elgeton i Eidsberg, Østfold, døpt 1.6. 1783 var nasjonal artillerist og utkommandert til tjeneste i Vinger (Kongsvinger?).Johannes Knudsen Vestre Elgeton i Eidsberg, Østfold, døpt 7.7. 1786 var nasjonal landsoldat.Det siste spor jeg har etter disse to brødrene er fra 30.5. 1810 da de selger sin andel i gården Elgeton til sin bror Anders. Det er da ikke oppgitt hvor de oppholder seg. Jeg har senere ikke funnet spor av dem i Eidsberg.Jeg er derfor interessert i å finne ut om det kan stå noe om dem i militære ruller. Jeg har aldri sett slike ruller, men etter det jeg har skjønt, bør man vite hvilke ruller man skal lete i før et eventuelt besøk på Riksarkivet.Spørsmålet mitt blir da: Hvilke avdelinger er det naturlig at de tilhørte ut fra de opplysningene som er gitt over?mvh Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.