Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Brage H. Pedersen

[#51967] Husmann Anders Olsen (Eikelund?), f. ca. 1801 i Rygge

Recommended Posts

Gjest Brage H. Pedersen

Kan noen hjelpe meg med å identifisere opphavet til denne personen? Jeg finner ham ikke i kirkebøkene for Rygge. Han flyttet til Moss og var gift med (Anne) Dorthea Dyrhuus, f. 1811 i Moss. Kan 'Eikelund' være et slektsnavn?Mvh Brage

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Her er vielsen 28. oktober 1831. Som far til Anders Olsen er oppført Ole Hansen. Ellers synes jeg det står Anders Olsen Eskelund...Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Brage H. Pedersen

Ja, men det jo ikke så mye å gå på. Du har rett i at det nok står Eskelund - det jeg ved første øyekast innbildte meg var en J, er ganske tydelig en S. Så jeg har nok fulgt feil spor..mvh Brage

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anita Holtan

Hei.Det er nok Eskelund,tror jeg.I gårder og slekter i Rygge finner jeg følgende: Ole Hansen Eskelund,f.1766,død 19.10.1841. Han var gift tre ganger. 1.gang med Marie Olsdatter,2.gang med Marthe Andersdatter og 3.gang med Anne Kjønigsdatter. Barn i 2.ekteskap:Anders Olsen,f.1803 og Hans Olsen,f.1809.Mvh Anita Holtan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anita Holtan

Hei.Det er nok Eskelund,tror jeg.I gårder og slekter i Rygge finner jeg følgende: Ole Hansen Eskelund,f.1766,død 19.10.1841. Han var gift tre ganger. 1.gang med Marie Olsdatter,2.gang med Marthe Andersdatter og 3.gang med Anne Kjønigsdatter. Barn i 2.ekteskap:Anders Olsen,f.1803 og Hans Olsen,f.1809.Mvh Anita Holtan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anita Holtan

Glemte å få med at Marthe Andersdatter døde 10.11.1818.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Her er vel Ole Hansen og hans 2.kone Marthe Andersdatter på gården Strømnæs Søndre i Råde i Folketellingen 1801?Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anita Holtan

Det passer nok bra,for Ole Hansen står nevnt på Eskelund fra 1801.Mvh Anita

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Brage H. Pedersen

Hei! Har ikke hatt anledning til å se innom denne tråden på noen dager, men jeg ser at det har vært en god del aktivitet. Takk for alle innspill! Skal gå gjennom alt sammen så fort jeg får tid =)Mvh Brage

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.