Gå til innhold
Arkivverket

[#51967] Husmann Anders Olsen (Eikelund?), f. ca. 1801 i Rygge


Gjest Brage H. Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Brage H. Pedersen

Kan noen hjelpe meg med å identifisere opphavet til denne personen? Jeg finner ham ikke i kirkebøkene for Rygge. Han flyttet til Moss og var gift med (Anne) Dorthea Dyrhuus, f. 1811 i Moss. Kan 'Eikelund' være et slektsnavn?Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage H. Pedersen

Ja, men det jo ikke så mye å gå på. Du har rett i at det nok står Eskelund - det jeg ved første øyekast innbildte meg var en J, er ganske tydelig en S. Så jeg har nok fulgt feil spor..mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Holtan

Hei.Det er nok Eskelund,tror jeg.I gårder og slekter i Rygge finner jeg følgende: Ole Hansen Eskelund,f.1766,død 19.10.1841. Han var gift tre ganger. 1.gang med Marie Olsdatter,2.gang med Marthe Andersdatter og 3.gang med Anne Kjønigsdatter. Barn i 2.ekteskap:Anders Olsen,f.1803 og Hans Olsen,f.1809.Mvh Anita Holtan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Holtan

Hei.Det er nok Eskelund,tror jeg.I gårder og slekter i Rygge finner jeg følgende: Ole Hansen Eskelund,f.1766,død 19.10.1841. Han var gift tre ganger. 1.gang med Marie Olsdatter,2.gang med Marthe Andersdatter og 3.gang med Anne Kjønigsdatter. Barn i 2.ekteskap:Anders Olsen,f.1803 og Hans Olsen,f.1809.Mvh Anita Holtan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage H. Pedersen

Hei! Har ikke hatt anledning til å se innom denne tråden på noen dager, men jeg ser at det har vært en god del aktivitet. Takk for alle innspill! Skal gå gjennom alt sammen så fort jeg får tid =)Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.