Gå til innhold
Arkivverket

[#51985] kirkebøkene for sigdal


Gjest helen johanne berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Værnes

Hei Helen JohanneTakk for tilbakemelding. Kan du spesifisere nærmere hvilken kirkebok for Sigdal det gjelder? Er det ei Ministerialbok eller Klokkerbok og hvilket periode er den fra? Eventuelt kildenummeret på boka... Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helen johanne berget

Hei MetteHar mottat melding fra degDet gjelder kirkeboka fra Holmen Kirke Det er flere sider det er feil vedside 145-146 side 127-128 side 113-114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei igjen Helen JohanneJeg finner dessverre ikke ut hvilken kirkebok du mener ut i fra de opplysningene du gir meg. Du må være litt mer detaljert både når det gjelder hvilken bok det er og med hva slags feil det er med den. Er det foreksempel ministerialboka for Sigdal i perioden 1793-1811 eller klokkerboka for Sigdal/Sigdal 1816-1835? De sidene du nevner, er det sider som mangler? Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helen johanne berget

Hei MetteKirkebøkene for SigdalDette gjelder 1722- 1777Jeg leiter etter min tipptipp-tipptippoldemor hun skal være født 1769 på Hunstad Hun ble komfirmert 1784,men jeg finner ikke hennes foreldreVennlig hilsen Helen Berget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei igjen Helen JohanneJeg kan ikke finne at det er feil på de sidene du oppgir. Pag. 113-114, 127-128 og 145-146 i kirkeboka for Sigdal 1722-1777 er hverken utelatte på/ved filmen/skanning eller feilindekserte. Boka er indeksert som kronologisk liste og de nevnte sidene stemmer i forhold til indeksen både når det gjelder årstall og sidetall. Kan du skrive nærmere hva du mener er feil ved boka?Når det gjelder din 4 ganger-tippoldemor, anbefaler jeg deg at du heller legger inn et spørsmål om henne i Brukerforum som er det rette forumet for slike saker. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.