Gå til innhold
Arkivverket

[#51994] trenger hjelp til tyding av tekst


Gjest Tom Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Larsen

Torgeir, Takk for innformasjonenJeg har idag funnet skiftet etter Emmich Frandsen Dorph og der står det at Frantz Wilhelm Dorph er en bror sønn. så da er Fogd.Peter Frandsen Dorph og Emmich brødre.Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Nå har jeg funnet tilbake til en av kildene mine for Dorph:http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,218949,218949Det er aldri bortkastet å se nærmere på noe som Bente Aaris er engasjert i.Når ser det ut til at Petter Arbien f. 1674 var gift med prostedattera Johanne Jensd. Holm fra Skedsmo. Så da er vel koblingen til Dorph heller svak...Mvh Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Tror det er bare fire faddere her: Kirstine Ole Felbereders, Maren Emmiches, Ole Pedersen Øyen(?) og Engelmand Abramhamsen (- med en 'm' for mye.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

Bjørn og Aud,Takk for hjelpen men jeg tror Aud har den riktige tydningen, og det er et ord som ikke er med i tydingen, ordet mellom de 2 KirstineTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Eg trur Aud har rett. Det er visst bare fire fadderar. Kven var forresten Maren Emmiches? (Altså Maren, kona til ein Emmiche...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

Hei Bjørnjeg vet ikke sikkert,mulig bestemor etc. Den Emmich Frandtsen Dorph som er nevnt tidligre i dette innlegget er bror til dette døpte barn. og en annen bror er fogd Peter Frandtsen Dorph.Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

trenger litt hjelp til noen av ordene i denne tekst fra Oslo Domkirke,døpte 1740.Lenke Emmiche Frantsen Dorph, ___ ____ datter bliver kaldet Marthae Maria. fad. Sille Hans Svendsen _nneses, Martha Isaach Beens, Peder Larsen, Torger Olsen, Lars Christophersen. antrod. d. __ __ may af G.W.Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Nyberg

....., den yngste Daatter bliver kaldet...Sille Hans Svendsen Ginneses....Jorgen(?) Olsen (jeg tror ikke det står Torger)... introd: dn 11 May

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.