Gå til innhold
Arkivverket

[#52001] Matrikkelnr. og Himberg gård i Sandar tellinga 1865


Gjest Britt Nilgard
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Nilgard

Lurer på om noen kan forklare meg vedr. Himberg gård i 1865tellinga er min morfar Hans Olsen f. 1863-64 bosatt på gården som har matrikkelnr. 400 a. Det jeg undres på er hvilket gards og bruksnr. gården har i 1900? Min oldefar flyttet endel rundt, Ringerike, Oslo, Notodden og tilslutt kom han til Rjukan ca. 1914 hvor han bosatte seg med kone Ingeborg og barn.Tror han døde i 1932-33 i Rjukan, han hadde engang et begravelsesbyrå der. Glad for alle slags opplysninger som finnes. Finner han i 1900 tellinga i Kr.ania sammen med sin familie utenom en sønn erik, hvet ikke om han er barn fra tidligere ekteskap til Hans eller Ingeborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Nilgard, Siljan i Telemark

Hei A. Arnestad vedr. Himberg i Sandar v Larvik kan jeg ikke forstå hvor du finner eieren, ser fra en bok om Himberg at Thor Mathisen er bruker fra 1885, f. 1858 d. 1921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.