Gå til innhold
Arkivverket

[#52008] Ole Rasmussen Myre fra Gulen i Sogn og Fj.


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Ole Rasmussen Myre er fødd 21.2.1867, døpt 12.5.s.å i Eivindvik kirke. gift i Korskirken i Bergen 29.8.1903. Foreldre nevnes som Rasmus Gebleson og Helena Bertelsdatter, paret er henholdsvis 45 år og 39 år i 1865. Hans far igjen er trolig Gieble Rasmussen Myre som nevnes som 16 år i 1801, og da er hans foreldre igjen, Rasmus Gieblesøn og Marta Monsdatter som er 51 år i 1801. Er det noen som kan gi meg opplysninger om slekten på Myre?Eller som kjenner til om der finnes bygdebok? Takker for eventuelle svar.Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Torleif Odland.Ja, der er bygdebok for Gulen og Myre er nevnt i bind 2. Ole Rasdmussen, f. 21.2.1887 var sønn av Rasmus Gjevlesson sit 2. ekteskap med Helene Bertelsdatter Undal, f. 1827. Rasmus døde 7.4.1903, Helene 12.3.1918. Ole hadde en bror, Johan, f. 20.1.1889 som reiste til USA i 1896.Jeg har bind 1 og 2.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Har du forfatteren av bøkene Birger? Så vil jeg prøve å fjernlåne bind 2. Takk for opplysningene. Skulle du elles ha noe mere av interesse, så er min e-post adresse:torl-o@online.no Alt mottas med hjertelig takk.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Forfatteren er Ivar Kleiva: 'Gulen i gamal og ny tid'.Ellers så er kona mi fra Gulen av Kjellevold-slekta. Kjellevold-gåren er nabogården til Myre.Takk for mail-adressen.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.