Gå til innhold
Arkivverket

[#52028] Carlo Serafinio Baldarie adoptert i Norge ca 1890


Gjest Mai Berggren
 Del

Recommended Posts

Gjest Mai Berggren

På vegne av en nabo prøver jeg å finne hennes farfar. Han het Carlo Serafinio Baldarie f. 1212 1887. Han var fra Italia og ble adoptert bort til Bertram/Bertrand Jensen på Hellerud i Oslo. Den biologiske moren var visstnok cirkusartist og adopsjonen kan ha vært illegal. Men likevel er det jo rart at det ikke er spor etter han i 1900 tellingen. Han ble hetende Carlo Jensen. Senere giftet han seg med en Maggie Sandberg og de tok navnet Sparling begge to.Noen som finner noe, eller har tips om hvor man kan finne noen opplysninger? lenker til italienske slektsforskersider?Mvh Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

ItalianGenealogy.com Gå in på land på anbytarforum å finn Italia Men det sto jo på Astrid sin link at han var født i Oslo. Hadde nok begynt der. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Möller Nordby

'Jensen Hildus Baldani Bokb.Arb. Norge 34 år'. Flytter inn til Klara forsamling i 1905. Kan således adoptivfaren fra Hellerud väre beslektet med Carlo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Berggren

Ikke vet jeg! Jeg sliter fremedeles med å tyde det som står i kirkeboka i innlegg 5. Noen som kan tyde det som står der???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Født 12/12, døpt 29/1.Karlo Serafino Baldani(Slektsnavn: Sparling. Bevilget 14/11-1928- Justisdep.)Enke Lucia Maria Sanderina Petterson f. Baldani født 1848 og Ungk. Mursvend Johan Gulbrandsen født 1862.Faddere: Mursv. A. Baldani, Malersv. Tønnes Tønnesen, Pige M. Larsen, S Torkilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Ved søk i FT 1865 kommer det opp tre til med etternavn Baldani. Søsken til Lusi/Lucia? Kan virke sansynlig etter alderen. Den ene er Rosa som i Ft 1875 er gift og Anne/Anna står som svigermor.Rosa 19, Bertram 18 og Alie 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Giovanni Baldani er forlover i Oslo Domkrk. 24/9 1742.Så det usikre fra FS: Giovanni Johan Baldani fikk barna: Serafin Johan Baptista f. 27/7 dpt.31/8 1842 Domkrk., uekte. --- Aleksander Giovanni Oliviio f. 1/11 1844 ? ---- Rosa (Anna?) Charlotte f.29/12 1846? ---- Lueggia(Lussia?)Maria Sandini f. 29/11 1848?Dåpen til nr.1 Serafin Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Berggren

Først, tusen takk alle sammen! Naboen min er helt overveldet over all informasjonen som har kommet fram.i Ft for 1900 i Oslo finner jeg 6 pers ved navn Baldani se Lenke Aleksander stemmer jo her både med fødselsdato og år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Berggren

Først, tusen takk alle sammen! Naboen min er helt overveldet over all informasjonen som har kommet fram.i Ft for 1900 i Oslo finner jeg 6 pers ved navn Baldani se Lenke Aleksander stemmer jo her både med fødselsdato og år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Fant noe interessant, kanskje en slektning? I jubileumsskrivet til Ringstabekk Vel omtales den første formannen flere ganger, men han benevnes bare hr. Baldani. Ser de skriver at alle de gamle protokollene er bevart, kanskje det går an å finne fornavnet?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Berggren

Dette var interessant! Vet du hvor man finner disse protokollene? Søkte nettopp på disnorge sine gravsider og der er det 3 ved navn Baldani som etternavn,men ingen på gulesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

De er vel i Velets besittelse går jeg ut fra. Jeg er ikke lokalkjent, men er ikke Ringstabekk det samme som Stabekk? Kunne kanskje høre med kommunen der? De skal ha lister over kontaktpersoner til alle lag og foreninger innenfor kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Berggren

I innl. 15 fra FS står en Marie Jensen oppført som mor til disse barna, mens på dåpen til Serafin står Marie Eriksdatter oppført som mor. Og i FS så heter far Zerafim Jehan Baptist BALDANI. Er dette snakk om samme person eller en helt annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Serafin J.B. Baldani f.1842(det uekte barnet nevnt i (15)), var sønn av Giovanni(Geovani) Baldani og Marie Eriksdatter, og Serafin var gift med Marie Jensdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Marie Eriksdtr. er også oppført som mor ved Lucia eller Luggias konfirmasjon (6). Da er moren fortsatt oppført som PIGE, hvilket vil si at de fortsatt ikke kan ha vært gift i 1848. Så fikk de alle barna utenfor ekteskap? Noen som har funnet dåpen til Lucia eller Luggia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.