Gå til innhold
Arkivverket

[#52039] Olivia Andreasdatter, f. Vinger, Hedmark 2.okt.1871


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Som overskriften sier er Olivia Andreasdatter f 2.okt 1871. Hun er født i Aaserudseteren, Vinger, Hedmark av foreldre Andreas Olsen og Kari Henriksdatter. Legger inn lenke til dåp (Vinger)[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6033&idx_id=6033&uid=ny&idx_side=-19>Lenkeog konfirmasjon Vinger, Austmarka)Lenke I FT 1900 finner jeg to aktuelle kandidaterLenkeog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Sissel Johnsen

Denne nøtta har ligget i ro lenge nå, men jeg tar sjansen på å prøve meg en gang til. Er takknemlig for all hjelp.Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Finner ikke noe under utflyttet fra Vinger eller innflytta til Fet.Din Olivia blir jo født i 1871. Det blir født 3 Olivia i 1872 i Vinger: Side 21, nr.42 (uekte) Maren Olivia -Andreas Pedersen, nr.43 Olivia - Arne Andersen og side 33 nr.198 Olivia - Anders Haakonsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger f.Kristiansen

Jeg fant ei Oliva Andersen f.5.nov.1871 på familys.Far Andreas Olsen Vinger mor Kari Henriksen.Det kan være den samme du søker etter at hun er født i okt Så er hun døpt 5.nov. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Hei!ja, det er den rette Olivia. Jeg kjenner til hennes foreldre og alt som har skjedd med henne før 1900, men lurer på hvor hun har havnet etter det. Takk for at du sjekket for meg.Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Tvetmarken

Hei Sissel!Ifølge www.rhd.uit.no/folketellinger, er det en Olivia Andreasdatter (født i Vinger i 1872) som arbeider som tjenestepige (budeie) på Løken Søndre i Fet (Akershus) i FT1900. Er dette 'din' Olivia?- roar -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Det er ei stund siden vi holdt på med denne pigen Ovidia. Har du sjekket ut emigrasjon. Hennes far døde i 1903, mora og dattera Emigrete i 1907. Broren Hans i 1892, Ole først til Kristiana i 1902, siden emigrert. Karen og Mathilde til Amerika i 1905.Ida til Kristiania 1890. Andreas utflyttet 1894, hvor ikke oppgitt. Edvard utflyttet 1900. Andreas han vet du det meste om fra før. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Hei! Ja, det er en stund siden sist. Jeg har sjekket og funnet ut mye om de andre i søskenflokken, men Olivia finner jeg ikke utvandret heller. Den jeg vet mest om er Karolius, eldste mann i søskenflokken. Du fortalte meg at en i søskenflokken kom tilbake som kjøpmann. Var det til Kongsvinger eller Austmarka?Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.