Gå til innhold
Arkivverket

[#52043] Folketellingene.


Gjest Thorbjørn Granlund.
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg brakte en optimistisk melding torsdag kveld, bygd på en epost om når vi skulle få oppjustert dataporten. Det viste seg at leveringen ble forsinket. Jeg er fortsatt like optimistisk, men det får da bli for dagen i dag.Det er når trafikken blir stor det blir for liten kapasitet gjennom porten, der både de skannede kirkebøkebe og databasene skal hentes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Me har no lenge vore på feil spor. Eg har tenkt at grunnen til at den gamle digitalarkivet har gått seinare var at det opplevde konkurranse frå kyrkjebøkene på nettet. Men det viste seg å vera feil. Det var ein mykje meir banal situasjon som fekk dette resultatet. Men i går børja eg tenkja sjølv og ikkje skulda på andre. I dag fann eg problemet, og retta det. Så no skulle alt vera bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei. Skjønner ikke hva det er om å gjøre med disse folketellingene hele tiden. Nå går det det da ikke an å søke på dem i hele tatt. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Databasane synest å gå heilt fint; trafikken er mellom 50 og 100% større enn det som har vore normalt i det siste. Når det gjeld kyrkjebøkene veit eg ikkje om noko spesielt som har skjedd. Dei er det nok andre som tek seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Ikke noe problem å komme inn på databasene (bl.a. folketellingene nå), det går raskt og greit!Det ser ut til at det er problemer med kirkebøkene, men de ligger vel på Arkivverkets server i Oslo, mens databasene ligger på Digitalarkivets server ved Universitetet i Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Alle servarar står på Statsarkivet i Bergen, men er knytt opp på UiB sitt nettverk. Driftinga av kyrkjeboksservaren skjer derimot frå Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.