Gå til innhold
Arkivverket

[#52051] Norswood, New Zealand


Gjest Frøydis Blyverket
 Del

Recommended Posts

Gjest Frøydis Blyverket

Har funnet noen brev datert 1903 og 1904 fra min oldefars tante (min tipp oldefars søster).I brevet fra 16.07.1903 står det at det er 31år siden de kom til Norswood/New Zealand, altså emigrerte de rundt 1872. Hun heter Karine Engebret/Ingebretsdatter født 26.03.1849 i Nittedal,Akershus. Hun giftet seg med en Ole Christoffersen. Om hun var gift før de reiste over vites ikke. Hennes foreldre het Ingebrigt Olsen og Inger Marie Christiansdatter. Lurer på om noen kan hjelpe meg til å finne ut hva som skjedde med denne familien.Mvh. Frøydis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Frøydis!Jeg anbefaler deg å lese boken 'uredd ferd mot ukjent land' av Øystein Molstad Andersen. den er en fantastisk skildring av denne immigrasjonen til New Zealand som din Karine var en del av!Akkurat Ole og Karine kan du faktisk lese om her: Lenke der ser du også at Karine var Oles 2. hustru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Her er emigrantlisten fra 1872 - de som ble med Høvding til New ZealandLenkeOle og Karine står her allerede på første side.Boken jeg nevnte i innlegget over, handler om tur nr. 2 som Høvding tok, jeg tror ikke denne turen nr. 1 var noe bedre, dersom kapteinen var den samme. Stakkars mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøydis Blyverket

Å tusen takk Laila, det er nesten så jeg får frysninger på ryggen. Dette var utrolig artig.Er det noe sted jeg kan gå inn å finne mere?Mvh. Frøydis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Øverlie

Hei FrøydisI min database over nordmenn som emigrerte til New Zealand har jeg de personene som du søker opplysninger om registrert. En av referansene er en person i Australia som også søker opplysninger om disse. Kontakt meg på oeverlie at online.no så kan du få nærmere opplysninger.Dersom du er interessert i opplysninger om Norsewood er det flere som er kjent der som følger med på Australia/New Zealand forumet på DIS-Norges slektsforum Lenke Hilsen Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torild Hermansen

Hei! Om du gaar til ausbdm.org {Australasia} og logger inn der,vil du finne barn av de to oven nevnte. mvh Torild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøydis Blyverket

Tusen takk for svarene alle sammen. Til Heidi må jeg bare si beklager men jeg skjønte ikke hvilken side du mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøydis Blyverket

Hei VidarVet ikke om du har fått mailen min, men jeg vil gjerne ha informasjon om de som dro til New Zealand.Mvh. Frøydis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøydis Blyverket

Takk for linken til Kerry, men siden han leter etter samme person, så er jeg redd for at han vet like lite som meg. Håper det er noen som sitter på mer informasjon. Mvh Frøydis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.