Gå til innhold
Arkivverket

[#52057] Soldater i Hegra / Stjørdal


Gjest Tom Langer
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Langer

Jeg søker tilgjengelige kilder som inneholder persondata om soldater og underoffiserer i Stjørdal - Hegra. Er spesielt interessert i 2 perioder: 1860-1890 og 1915-1920.Er det noen som kan gi råd om gode kilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

For omkring 10 år siden besøkte jeg Hegra festning og der hadde de et utvalg med dataregistrert materiale over militære i Stjørdal. Da var det begynnelsen av 1900-tallet som interesserte meg og jeg kjøpte et par hefter som ligger nedpakket. Foreslår at du ringer dit og forhører deg.I Trondhjem er det noe som heter Rustkammeret, tror jeg, som også har noen kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit totland

Til nr 1 og 2: Siden dere er interessert i dette området, vet dere kanskje hvilke type soldat en menig jæger var på 1870-tallet. Og vet dere om troppen som holdt til i Rådhusgade 30 i Christiania var en vanlig vernespliktstropp? Med hilsenMarit E Totland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.