Gå til innhold
Arkivverket

[#52082] Etterkommere til Ester Birgitte Larsen


Gjest Helge Olaf Bergmann
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Olaf Bergmann

Søker etterkommere til Ester Birgitte Larsen født 1888 i Porsgrunn. Hennes mor kom fra Øyestad i Arendal.Fant i gravminner en med samme navn gravlagt i Strømsgodset i Drammen. Kan det være henne? Der er også en Isak P. Sommer som kan ha vært hennes mann. Også interessert i søsken av henne: Leonora Katrine f.1891 og Rolf f. 1894.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Lisbeth Randa

Hei!Jeg finner Ester m familie i Gjerpen i 1900. Begge foreldrene er methodister, og er fra Øistad Arendal. Jeg finner også en Isak Pedersen Sommer født 11.mars 1888 Follestad Skien. I 1900 er familien bosatt på Bøle i Gjerpen(nå Skien) Det er mor til Isak som heter Sommer.Mvh Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Olaf Bergmann

Det var interessant! Jeg fant nemlig i gravminner en Ester Birgitte og en Isak P. Sommer begravet i Strømsgodset kirke (ID nr. 1549696) Dette er trolig disse 2 personene. De flyttet nok til dette området. Finner imidlertidig ikke når de flyttet eller noen barn av disse. Har du noe der? Tusen takk for opplysningene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Randa

Hei!Jeg har leita litt på viede dissentere i Gjerpen/Skien, men fant ingen ting. De kan ha flyttet og giftet seg etterpå. Siden de begge var metodister var de nok tilsluttet en metodistkirke i Skien eller Porsgrunn. Jeg skal forsøke å se om jeg finner noe mer.Mvh Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Randa

Hei!Det er noe som ikke stemmer. På gravstenen til Ester og Isak står det at han dør i 1911. Hvordan kan han da melde seg ut av statskirken i 1912? Hvis ikke det gjøres etter hans død, eller at årstallet har blitt forandret etter at Ester døde.Tallene slites jo med årene og hvis de ikke har hatt noen etterkommere, så har heller ikke feilen blitt oppdaget. Skal lete videre.Mvh Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.