Gå til innhold
Arkivverket

[#52090] født 1841 Skjerstad Nordland


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Jakob Andreas Olsen ble f. 1841 Brevig Skjerstad, sønn av Ole Jakobsen og h. Berit Jakobsdtr. Det kan vaere ham som er i Bodø i 1865 or gbr. i Brønnøy Nordland 1866-1868? Kan noen si oss noe om Jakob f. Skjerstad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Ifølge mine noteringer (han er etterkommer av mine tippoldeforeldre) dro han til Lofoten og deretter til Tromsø for å reise til sjøs i utenriksfart. Datoen han reiste fra Breivik var 12.01 1861.Vet ikke hvor jeg har fått disse opplysningene,mulig det er min far som har funnet det ut når han har jobbet med denne slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Da Jakob Olsen høsten 1866 kjøpte et bruk på Kråknes i Brønnøy, kalles han 'Tolrorskarl i Bodø'. Det ble solgt våren 1868, og om han i det hele tatt var der er uvisst. Ved søk etter Jakob Olsen Bodø i tellinga fra 1865, er det denne karen fra Skjerstad som peker seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Kan godt være at Jakob Andreas bodde i Brønnøy mellom 1866-1868, men jeg tror det er han som giftet seg i Bodø 1868 (nr.15)[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2529&idx_id=2529&uid=ny&idx_side=-247>Lenke Sammen fikk de 1. barnet 6 oktober samme år, Hilda Christine Antonie ,hun døde 23 februar neste år.Har også funnet Jakob Andreas utflyttet fra Skjerstad 1861 (utflyttet nr.2) :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.