Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Birger Forsmo

[#52106] Hvor ble det av Kasper Kristian Ellingsen, f. 1874 i Fleivær, Gildeskål?

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg har leitet lenge etter Kasper Kristian Ellingsen, f. 30.3.1874 i Fleivær, Gildeskål og finner han på Røanæs, Gildeskål i FT 1900. Han skal ha blitt gift med en som hette Anna. I 1900 ser det ikke ut til at han er gift. Han er sønn av Elling Christian Pedersen og Anna Albrigstsen.Er der noen som vet hvor jeg kan finne han? Jeg takker hjertelig for all mulig hjelp!Mvh.Birger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Jeg finner i Adressebok for Ålesund 1911.1913 en fisker Kasper Ellingsen. Adresse Bede_husgt.. At min Kasper var fisker er det ingen tvil om, men er dette rette personen?Er der noen som er i besittelse av denne adresseboken?Birger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne K. Landholm

Hei ! Vet ikke om dette er til noen hjelp,du har sikkert allerede sjekket. Jeg ville nok tatt en titt i boka til Charles Ellingsen om Ellingsenslekta evt. også Wilhelmine Brandt sin bok om Slægten Benkestok. Mange med etternavn Ellingsen er omtalt i sistnevnte bok, deriblant folk som var bosatt i Gildeskål Mvh. Anne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Hei! Takk skal du ha for innspill, men jeg finner de ikke i noen av disse bøkene, hverken i Benkestok-boka eller bøkene om Slekten Ellingsen.Mvh.Birger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.