Gå til innhold
Arkivverket

[#52110] Hva er det som skjer eller rettere ikke skjer på DA


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Helt siden 13/8 gar det gått utrolig tregt på DA. Kirkebøkene har fungert bra, men resten er elendig.I dag har jeg prøvet å komme inn på databasen for kirkebøker i Bergen. Omtrent umulig. Får valgt fylke og kommune, men der stopper det. Må derfor velge allt i Bergen for å finne kirkebøkene.Deretter prøvde jeg skanna kirkebøker, men det ga jeg opp etter lang tids venting. Ser at det er da2 som brukes, og jeg har erfart at hver gang den dukker opp så er det nesten bare å gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi har skiftet dataporten fra 100 Mb til 1Gb (tirsdag 28. august), vi har feilsøkt (tirsdag 28. august), og vi fikk da opp farten på systemet like etter oppstart, men kort etter problemene tilbake. I dag - 29. august - er feilen funnet av Jan Oldervoll, og systemet skulle nå gå like raskt som før, og med en langt større båndbredde enn tidligere i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Er det fremdeles problemer med å komme inn på de skannede kirkebøkene?Jeg har nå forsøkt flere ganger, men kommer ikke in!Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Kva som skjer med kyrkjebøkene veit eg ikkje. Når det gjeld databasane hadde me ein feil som såg ut som om låg i nettverket. Der fekk me i går skifta den mistekelege komponenten, utan at det hjelpte. I går kveld føretok me ein ny analyse av situasjonen, og fann eit alternativt problemområde, som eg diverre der og då ikkje kunne gjera noko med. Men i føremiddag fann eg problemet og det vart ordna i ellevetida. Men eg måtte gjera noko med alle program, og no har eg litt småproblem med databaseverjaren. Men det skal nok koma seg.At kyrkjebøkenene slo seg vrange oppi dette, er vel berre uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har fått en ny feil i dag, men vet ikke om dette har noe med DA å gjøre. Jeg kan ikke bruke pilene mine for fram og tilbake. Bruker Mozilla, og øverst på den er det 2 grønne piler. Mens jeg skriver dette dukket pila som peker til venstre opp, men ikke den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg føler virkelig med deg, Jan! Vi er jo blitt så avhengige nå av å raskt kunne gå inn i kirkebøkene, slik at når det stopper opp blir man frustrert og utålmodige. Du gjør en utrolig flott jobb, som jeg setter pris på!Vi får smøre oss med tolnodighet så ordner det seg sikkert!Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Berit Knudsen

Feil i Brukerforum i går og i dag. Får ikke lagt inn nye debatter. Derfor legger jeg inn feilmeldinga i denne gamle debatten og håper noen ser den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.