Gå til innhold
Arkivverket

[#52112] Ragna Kanestrøm/Lie f.19/2 1886 i Strømsnes Møre og R. Hvor ble hun av?


Gjest Bjørn Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Eide

Hei. Håper at noen kan hjelpe meg med opplysninger om halvsøster til min bestefar. Det jeg vet om henne er at hun ble født 19/2 1886 i Straumsnes og at hun ble døpt 27/4 1886. Jfr. kirkebok Straumsnes/Tingvoll som nr.3 pigebarn 1886 s.90. Hun var oppført som 'uegte' av foreldre Johan Nilsen Betten og Bridt olsdatter Kanestrøm. Bridt ble senere gift med John Lie og fikk bl.a to barn som vokste opp. Gerda Margrethe f. 1895, senere gift Mokkelbost og min bestefar Ole Johannes Lie f. 19/10 1899. Han flyttet senere til Stokmarknes. Siste spor etter Ragna, som jeg har er folketelling 1900 i Kristiansund. Hun bor da sammen med mora og min oldefar + bestefar. på Nordlandet. Hun er da oppført som Ragna Li f. 1886. Har senere hørt henne nevnt, men de som visste noe, lever desverre ikke lenger. Håper noen kan bidra med opplysninger. mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Bjørn Eide

Hei. Prøver meg på nytt i håp om hjelp. Fant henne som konfirmert som nr 85 i kristiansund i18/4 1901. Hun bodde på nordlandet. Hun står som Ragna Johansdtr. (Lie) Foreldre Snedker Johan Nilsen Betten af Halsa og pige Brit Olsdtr Kanestøm. mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.