Gå til innhold
Arkivverket

[#52114] Hans Angel Olsen fra Selfors i Beiarn reiste til New York i 1903


Gjest Anne Grete Mensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Grete Mensen

Jeg ser at mange har fått hjelp når det gjelder personer som emigrerte til Amerika, og nå håper jeg også at noen kan hjelpe meg.Hans Angel Olsen Selfors, født i Beiarn 26.april 1877, finner jeg på ft 1900 i Kjerschows Gade 1 i Oslo. Han er gift med Olga og har en sønn født i 1900. Olga Mathea Selfors (vet ikke pikenavnet) er født i Oslo 13.des 1876, og sønnen Olaf Selfors er født 21.nov. 1900.I Emigranter fra Oslo 1867 - 1930 finner jeg Hans Angell Olsen, skredder, 26 år, som reiser til New York 27.aug. 1903. Han reiser uten ektefelle og barn. Han ankommer Ellis Island 8.sep. 1903.Olga reiser 6 år senere med sønnen Olaf, 1. okt 1909, reisemål New York, 'Til sin mand'. De ankommer Ellis Island 13. oktober.Hva skjedde med familien i Amerika? Fikk de flere barn? Det er blitt fortalt at Hans giftet seg en gang til der borte, men en norsk dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy O. Myhr

World War I Draft Registration Cards, 1917-1918Name: Hans Angell Selfors City: Waterbury County: New Haven State: Connecticut Birth Date: 26 Apr 1877 Race: White Roll: 1561977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy O. Myhr

1910 United States Federal CensusName: Angell Selfors Age in 1910: 32 Estimated birth year: abt 1878 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Spouse's name: Alga Home in 1910: Bronx Assembly District 30, New York, New York Marital Status: Married Race: White Gender: Male Year of Immigration: 1903Household Members: Angell Selfors 32 Alga Selfors 33 Olsa Selfors 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Grete Mensen

Tusen takk for fin informasjon. Hans bor altså i 1910 med Olga (Alga) og sønnen Olaf (Olsa) i Bronx Asseembly Distrikt 30, New York.I 1918 bor han i Waterbury, New Haven,Connecticut. Jeg ser at Olga Selfors Wife er nevnt, men ser ikke noe om barn. Olaf er kanskje flyttet hjemmefra og ingen nye barn er kommet til. Er det øyefare og hårfarve Brown som står øverst på side 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.