Gå til innhold
Arkivverket

[#52132] Hordaland : Voss , Sigrie Pedersdatter søker opphav links vedlagt


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Vossaboki forteller at Per Olson var gift 4 gng, og det stemmer med vigselsprotokollen; 1. gng nevnt Rekve.1) Guro Arnesdatter Qvasdalen i 17692) Aagothe Olsdatter Reqve i 17753) Sigrie Pedersdatter Lille Honve i 17784) Marita Kolbensdatter Tøen i 1798'Han Per fekk i 1781 feste på ein teig i utmarki, kalla Sandneset i Kvammen som far hans Per, Olav Ivarson, hadde rudt upp for 36 år sidan.''Per Olavson, 50 år, gift fjorde gongen med Marta Kolbeinsdr. Då han Per døydde, vart ho attgift med Johannes Knutson Gjerme,..'Med alle mulige forbehold. Men Sigrid er ikke nevnt i Vossaboki, så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

(6): Ja, de er nevnt i Vossaboki 2, s. 209.'Ein Lars Ivarson bygsla 1 laup 3 mark i 1730 av H. Miltzow og Per Monsson bygsla i 1738 1½ laup av Blindern, men dei har ikkje vore der lenge. Per som var enkjemann, gifte seg 1738 med Ragnhild Larsdr. Gjukastein og hadde to born: Hallvard f. 1739 og Sigrid f. 1742.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Per Monsson (Saue) var først gm Sigri Henriksdtr; som døde i 1735, Sigrid Pedersdtr ble da kalt opp etter henne.Vossaboki er digitalisert, Jan Frode; Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg ser at den er digitalisert men har hatt lite treff i den. Takk til dere alle.Har dere mer info blir jeg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.