Gå til innhold
Arkivverket

[#52134] ministerialbok for Alstahaug 1831-65


Gjest Aud Sandbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Værnes

Hei AudTakk for tilbakemelding. Denne boka ble indeksert før indekseringsprogrammet hadde delte kjønnslister. De døpte guttene og jentene er innført hver for seg i kirkeboka i perioden 1831-1865. I og med at det ikke skjer endringer utover nevnte årstall innenfor en og samme handling, her de døpte, ble dessverre jentene 'gjemt' under guttene i indeksen på nettversjonen av boka - men de er indekserte fra og med fol. 150 og utover: LenkeNår denne boka nå er blitt 'fanget' opp, vil den bli indeksert på nytt igjen med delte kjønnslister i løpet av kort tid. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Takk for oppklarende svar!Det ante meg at presten førte en separat dåpsliste for gutte- og pikebarna, men må innrømme at det falt meg ikke inn å bla videre etter døpte i 1865.Nå ser jeg at det samme gjelder konfirmasjonslista i ministerialboka for Alstahaug 1831-1854, og da retter dere kanskje opp indekseringen der også samtidig?Beste hilsen Aud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei igjen AudTakk igjen for tilbakemelding. Jeg ser at det ikke bare er de konfirmerte som er feil på Alstahaug 1831-1854, derfor vil hele denne boka bli indeksert på nytt til uka samtidig med Alstahaug 1831-1865. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rølvåg

Hei !Når det gjelder kirkeboken for Alstahaug, Ministerialbok nr. 830A08 (1801-1819), så er det bare Alstahaug som er indeksert. Kirkeboken omfatter hele sognet, og da også kirkene Tjøtta, Herøy, Stamnes og Vevelstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Warberg

Til Terje (7) Boken - [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_id=2577>http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_id=2577 - dekker, som du sier hele prestegjeldet, men har mellom permene en inndeling på de nevnte kirkesokn. Hele boken med alle sine sokn ligger ute, men den skulle ikke vært indeksert og lagt ut på denne måten. Dette er en typisk soknedelt bok som vi skal 'splitte' i 5 logiske enheter, en for hvert av soknene, slik at den skal fremstå så brukervennlig som vi ønsker.Inntil vi får gjort dette, er det allikevel mulig å navigere seg inn til der hvor de enkelte sokn begynner og så bla derfra. Se innholdssiden -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.