Gå til innhold
Arkivverket

[#52143] Fra Østre Bærum til Gjøvik


Gjest Birger Skjønhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Skjønhaug

Hallo.Jeg søker HVOR de 3 yngste søsknene til min bestemor er født. De 3 eldste er født i Østre Bærum i Akershus, så de har jeg funnet, men Ruth larssen f.1907, Inge Kåre Larssen f 3.9.1909 og Ragnhild Larssen f. 25.5.1915 har jeg ikke funnet. Jeg vet familien flyttet etter hvert til Gjøvik i Oppland, men jeg finner ikke disse 3 barne hverken i Bærum eller Gjøvik.Foreldrene er Anders Larsen (f.Severinsen 14.10.1879) og Inga Kristine Johansen f.22.10.1881 (Søker også hvor foreldren giftet seg 14.11.1903)Er der noen som har noen tips om hvor jeg kan finne disse....Mvh Birger S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

HeiKan det være riktig Ragnhild som konfirmeres i Gjøvik 7/12-1930? Lenke Se nr. 61. I så fall ser det ut som om hun er født i Nedre Eiker.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Takk skal du ha Hanne.Det var kjapt ekspedert.....det er nok de rette personene....ser ut i fra kirkeboka at de bodde i Mjøndalen og det tror jeg stemmer bra...tusen takk for hjelpen.MvhBS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Hallo BeritDette var intresant....er ikke sikker på om det der er helt rett men det høres logisk ut. Jeg har i fra en gammel slektsbok ( håndskrevet i fra 1958) opplysninger om inga, og der står det at hun er døpt på Lysaker i Oslo, og at hennes foreldre igjen er Hans og Josefine Johansen. Hans er født på Aas i Smaalenene og Josefine er født i Kristiania. Men det kan være feil i den boken jeg har. Det står videre i boka at hun har 6 søsken, ( Margit f. 1886, Thora f. 1888, Josef f.1891, Samuel f.1894, Rakel f1896 og Rubin f.1898. Men det her er heller ikke info som jeg har funnet hverken i kirkebøker eller folketellinger, bare i den håndskrevne slektsboka....Så det er litt av en nøtt der der.....Men vi søker videre...Mvh Birger S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Bjørn. Jeg må ha vært halvt bevistløs da jeg la inn de 2 lenkene. Det er jo feil navn på foreldrene. Det er kun dato og barnets navn som passer med dine opplysninger. Beklager, og du får helt glemme disse personene.Siden hun er døpt på Lysaker, hvor det ikke finnes kirke, så må hun være døpt i Haslum krk. om det var Bærumssiden av Lysaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er noe jeg ikke forstår her, og det er etternavnet Karlsen? For dette må vel være vielsen til Anders og Inga, eller er jeg på jordet igjen? Det som står her kan jo passe med den Inga jeg hadde funnet, men så er det de opplysningene du kom med da og FT 1900, og de passer ikke inn her. Håpe du finner ut av det for nå klarer tydeligvis ikke jeg å tenke klart. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Hei igjen BeritJa nå er forvirringen snart total her....de opplysningen rundt det borgelige brylluppet stemmer hele veien med de opplysninger jeg har fra før, men eneste som ikke stemmer er faren til bruden, Karlsen-navnet som du lurer på er nevnt i enkelte sammenhenger hos meg...så det er ikke helt bort i staur og vegger....begynner å lure på om den slektsbok jeg har inneholder feil far på Inga....Her må jeg prøve å samle noen tråder...Takk igjen Berit.Mvh Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Begynner faktisk å lure jeg også..ikke usansynlig..hadde kanskje vært lurt å søke litt rundt den faren du fant i forbindelse med giftemålet... hvem er moren osv...det kan jo hende at hun har fått inga med en annen mann (Karl Johan Johansen) og flyttet senere sammen med Hans Johansen som er far til resten av barna hennes...Inga selv hadde et barn ( Bjarne ) før hun giftet seg med Anders, hvor Anders tok til seg etter mange år...Birger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.