Gå til innhold
Arkivverket

[#52153] Hvilken kirkebok?


Gjest Wenche Schjoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Schjoll

Jeg er på jakt etter informasjon om disse menneskene på husmannsplassen Bjørnerud i Aker prestegjeld.LenkeJeg vet at de to eldste (Lars og Pa(u)line) bodde på husmannsplassen Asperud (også Aker) ved fødselen, mens de 3 yngste er født på Bjørnerud.Jeg har sett i kirkebøkene for Aker uten å finne dem - er dette riktig plass å lete eller hører disse to gårdene syd i Aker med under en annen menighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Oslo byleksikon 2005:Bjørnerud, bydel 9, industriområde på Søndre Nordstrand, øst for Prinsdal; navn etter gården Bjørnerud, gnr. 187/3, opprinnelig husmannsplass under Bjørndal, fradelt 1896. Bjørndal var 1876 åsted for drapet på 2 unge piker, det aldri oppklarte Bjørnerudmordet.Bjørnerudveien, Bjørnerud, bydel 9, fra Ljabruveien til Rugdeberget og Nebbejordet. Oppkalt 1983 etter gården Bjørnerud, som ligger på østsiden av veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Aker ble ikke delt før i 1861, og deretter ble Ø.Aker delt i 1906. Men du kan jo sjekke i Oslo menighet for den ble lagt til Ø.Aker i 1861, om jeg ikke har lest helt feil.Legger ved lenke til fylker og menigheter slik at du kan lese litt derom dette. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Wenche Schjoll

Takk for tipset og hjelpen! Jeg fant alle bortsett fra Mathea, 1859 i kirkebøkene for Oslo Hospital(KB Oslo Hospital for bl.a 1859 er ikke lagt ut på nettet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.