Gå til innhold
Arkivverket
Gjest marit e totland

[#52178] pålitelighet i 75-manntallet

Recommended Posts

Gjest marit e totland

Jeg har funnet en liste over 'menige jægere' fra 75-tellingen i Christiania 0301, Raadhusgade 30, kreds 1656b. I en merkada står det at det ikke er oppgitt hvor de unge mennene kommer fra fordi de ble hjemsendt like etter. Men hvor pålitelige er disse listene?Jeg har forsøkt å finne igjen mennene i 1900-tellingen. Da er de 25 år eldre, og en må kunne regne med at de fleste fremdeles er i live. Jeg har søkt på dem som har såpass spesielle navn at det ikke finnes tusenvis av dem, men jeg finner dem ikke igjen.Kan listene rett og slett blitt skrevet ned i samtale med dem som tilfeldigvis var innomhus da telleren gikk rundt med lister?marit e totland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Rart for jeg mener jeg har funnet et par av dem. Har bare lett etter noen få. Har du prøvet å finne dem i 1865 for å se alderen deres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest marit e totland

God ide. 65-tellingen ligger jo nærmere i tid enn 1900-tellingen. At jeg ikke kom på det.marit e totland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.