Gå til innhold
Arkivverket

[#52191] Anders Monsen og Haldis Johannesdatter, Sætre, Brekke, S&F


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Anders og Haldis døper datteren Synnøve 29. okt. 1848;[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8391&idx_id=8391&uid=ny&idx_side=-68>LenkeI 1865 finner jeg Anders Monsen og Haldis Johannesdtr på Skaaren; han 50 og hun 34 år;Lenkesamme distriktsnr og side som Sætre har; 6/225 Det kan være datteren Synnøve som er i tjeneste i Ynnesdalen i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK. Denne alderen på Haldis i 1865 forvirret litt, 34 år, men det må jo da være feil.Tusen takk for oppklaringen, Carsten.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk til Grethe også. Problemet var altså at jeg lette etter vielsen langt senere enn 1844, dette fordi Haldis står oppført med 34 år i 1865.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Foreldra til Mons Aslaksson Indretakle var:Aslak Guttormson Indretakle f. 1746 Opedal Indre og Ingeborg Monsdtr f. 1752FT 1801: LenkeForeldra til Aslak:Guttorm Lassesson Opedal Indre 1698-1777 og Orlaug Henriksdtr Opedal Indre 1714-1811Tror jeg sender deg det jeg har her, Arnfrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hjertelig takk, Kjellaug. Har nettopp hatt neste generasjon til hjortestek, derfor har jeg vært fraværende noen timer. Skal lese mailen.Dette er i forbindelse med 60 årsdagen til en venn. Vil gi han en slektsbok/anebok, om jeg får det til.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.