Gå til innhold
Arkivverket

[#52219] Hvem var Johannes Rommetvedt?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

På Stord finnes et par ved navn Johannes Rommetveit og Marie Andersdtr. Er det denne Johannes vi finner i Møgster sogn (Sund sogn) noe tidligere? Har Marie sine røtter fra Møgster sogn (Sund sogn) med bustad Kvalvaag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg ser at jeg glemte å legge inn lenken Lenke Mari og Johannes var av to forskjellige generasjoner så det er vel kanskje mor og sønn. Likevel vil jeg ha mest mulig info om både Johannes og Marie. Bodde Johannes en til i Kvalvåg på Stolmen i Møgster sogn som arbeider hos Pettersen? Ble Marie født i Sund sogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Mari Andersdtr. f.1822 på Lundemannsverk, Stord og datter av Anders Pederson Lundemannsverk og Ingeborg Isaksdtr. Økland, Stord. Mari var gift med Samson Johanneson fra Rommetveit øvre, Stord. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Far til Samson er Johannes Samsonson (1792 - 1837) og Eline Eriksdtr. (1798 - 1871) Johannes og Eline bodde på Rommetveit øvre på Stord. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det er mulig at jeg ikke har fått dette helt med meg, men hvilket slektsforhold var det mellom Johannes Samsonsen Rommetveit og denne slekten:Er det mulig å finne noe info om Erik Johannessen Rommetveit/Sørvik 1824-91 g.m. Malene Andersdtr. Kalvenes f. 1819-1904. Hennes foreldre var: Anders andersen Kalvenes/Haukenes 1780-1839 og Anne Olsdtr. Bøe 1796-. Erik Og Malene sine barn var:Indre 1848Anders 1848 - Sørvik/KvalvågJohannes 1851-1818 Kvalvåg ugHans 1854Erik 1856-78Malene 1860-60Malene 1862-63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Erik Johanneson Rommetveit f. 7.10.1824 - d.1891 er bror til Samson f.1820 og derav også sønn til Johannes Samsonsson og Eline Eriksdtr. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.