Gå til innhold
Arkivverket

[#52222] Karoline Kirstine Christophersdtr ca 1837 Aust-Agder


Gjest Vigdis Kverndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Kverndal

Karoline Kirstine 21 1/2 år gifter seg 28 nov 1857 i Risør med John Kittilsen født 25 apr 1817 i Søndeled (kirkebok for Søndeled). Faren hennes heter Christopher Pedersen. Jeg finner ikke Karoline Kirs. født noe sted i Aust-Agder, og nå lurer jeg på om noen kan hjelpe meg. Jeg finner Mons Christopher Pedersen født 12 sep 1792 i Øyestad. Er dette faren tro? Jeg har prøvd å søke der jeg kan tenke meg, men finner ikke ut av dette. Hilsen Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Bredal

Ved hjelp av Familysearch fant jeg frem til denne dåpen i Gjerpen 1836. Høyre side, innførsel nr 51. Her er dåpsbarnet Caroline Kirstine og foreldrene Christopher Pedersen og Anne Thorsdatter.Kan dette være rett Karoline?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Kverndal

Hei. Ja jeg har sett denne Caroline K i Familysearch, og nå begynner jeg å tro at det kan være henne. Jeg fant henne ikke konf i gjerpen.vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Finner utflytting på foreldrene hennes fra Gjerpen i 1838,da flyttet de til Østre Risør hvis jeg har tydet det rett.Da hun giftet seg sto det fødested 'Fossund??' el. noe lign.og det samme står det bak foreldrenes navn når de flytter. Mvh.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Kverndal

Takk til dere alle. Jeg har nok funnet familien på forumet 'Gamle Gjerpen' på gården fossum.Christopher Pedersen kom da fra Kongsberg, og ekteskapet med Anne Thorsdtr var andre ekteskap. Ved flyttingen fra Gjerpen Til Risør står det ingenting om barna, jeg leter videre. Hilsen Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.