Gå til innhold
Arkivverket

[#52223] Har det vært diskusjon rundt Glømmenslekta her på brukerforumet?


Gjest Torkild Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torkild Knudsen

Finner bare ett tema som omhandler Glømmen slekta når jeg søker på navnet Glømmen.Finnes denne slekta kanskje omhandlet i andre tema her på brukerforumet?Det er slekta ca. 1700 og bakover i tid som er interessant for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkild Knudsen

Takk til dere alle. Jeg har søkt litt på nettet, men det er stort sett bare enkle slektstavler som dukker opp uten noe særlig informasjon og hypoteser rundt Glømmen slekta.Tore H Vigerust sin side er jo selvfølgelig interessant.Jeg regner jo med at Glømmen slekta har vært diskutert her på forumet, men hvor finner jeg de rette temaene? Hvilke slekter er det naturlig å søke på, som eventuelt kan føre frem til debatt-tråder hvor Glømmen ætta er behandlet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Botterud

En av de mange sakene som jeg lurer på rundt Glømmen og Hovin er denne Hustru Jorunn (Sunnulvsdatter?) som skal ha vært gift med Niculas Andressøn og Harnikt Henrikssøn. Var hun også den Hustru Jorunn som er nevnt på Hovin i Fåberg og Ensby i Øyer i forbindelse med at hun nektet å flytte fra Ensby? Hvis så var hun også gift med Berdor Ivarssøn som også var på Hovin og som virker å ha dødd rundt 1400 eller dette en annen Jorunn? Det er vel også et forhold mellom denne Berdor Ivarssøn og Niculas Andressøn som kommer fram i 2dre lenken. [url="http://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst.prl?b=1980&s=n&str=>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.