Gå til innhold
Arkivverket

[#52235] Tyding av kirkebok


Gjest Birger Skjønhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Skjønhaug

Hallo.Trenger litt hjelp til å type et giftemål i kirkebok i fra Bergen. ( se eget bilde )Her er også en Lenke direkte til siden. Jeg har funnet ut navnene som står der, men da er det slutt også......enkelte ord går det ann å forstå.....Noen som er eksperter her ?Mvh Birger S.

bilete3440.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

'Anmældte sig som Forlovede Gartner Mr. Frederich Wilhelm Kuntze og Pigen Anne Helene Andersen, og begiærede Tillysning til paafølgende Ægteskab. At hverken fra hans Side foregaaende, ey ophævet Ægteskabs Forbindelse, eller noget andet stridende mod de Kongelige Anordninger er til Hinder for dem; samt at de begge have overstaaet Koppe-Sygdommen; forpligte sig undertegnede som Forlovere at indestae for.'Dokumentet er undertegnet av forloverne, den ene er Dankert D. Krohn, men jeg har problemer med å lese hva den andre heter! Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Hei igjen.Helt utrolig, takk skal dere ha begge 2, nå ble jeg mektig imponert. Tenkt at dere i det hele tatt klarte å tyde skriften... hadde håpet på en annen tekst som kanskje hadde fortalt litt om fødested og fedres navn osv...men det var kanskje ikke så vanlig på den tiden...Men hjertelig takk skal dere ha i alle fall....Da gjenstår det bare å finne ut hvor de er født hen...Mvh Birger S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.