Gå til innhold
Arkivverket

[#52257] Kirkebøker for Bergen


Gjest Inger Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eide

Er det noen som kan ta seg bryet med å nevne eventuelle kirkebøker for Bergen som ennå ikke er kommet med i digitaliserte kilder? Er først og fremst interessert i dåp og konfirmasjon på 1700-tallet.IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Takk for svar Rune.Jeg skal se nærmere på dette. Det er fullt mulig å finne ut av spørsmålet ved hjelp av lenken din. Hadde i tillegg forhåpning om at noen visste om de resterende kirkebøkene blir digitalisert. Det er vel lite sannsynlig når man etterhvert får originalen skannet og lagt ut.Til slutt: Er alle kirkebøkene for 1700-tallet mikrofilmet? IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det mangler utlegging av tre kirkebøker av 447 fra Bergen. Disse tre er mangelfullt filmet, og vil rimeligvis bli skannet direkte for utlegging senere. Vi (Statsarkivet i Bergen) får besøk fra Riksarkivet torsdag 6. september og vil se på de tre bøkene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Takk for opplysende svar, Yngve.Da vet jeg hva jeg har å holde meg til - 447 kirkebøker er et respektabelt tall, hadde aldri gjettet på at det var så mange. Takker også for det flotte og nyttige arbeidet som blir gjort i skanningen av kirkebøkene.IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.