Gå til innhold
Arkivverket

[#52274] Thor Evensen Hellum Modum (hans 3.ekteskap)


Gjest Helen Johanne Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Johanne Berget

Thor Evensen Hellum var gift 3.ganger Thor Evensen Hellum f. 1707 d.1780 g.1.g.m. Anne Amundsdtr. Fjeld Modum f.1712 d.1742 Gift 2. gang med Anne Pedersdtr.Disen Modum d.etter 1765 Hans 3. ekteskap Med hvem ? Vennlig hilsen Helen Berget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Dette er vel samme etterlysning som 52036. Hvorfor samme sak 2 ganger?Hvilken kilde forteller at han var gift 3 ganger?Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei Ole BjørnFørst vil jeg oppklare hvorfor innlegget er sendt to ganger Jeg kunne ikke se at det var kommet inn,derfor sendte jeg en ny meldingI Modums Historie 1 eller to sto det at han var gift 3. ganger.Jeg har sett i kirkebøkene, men jeg finner ikke vedkommene. Feil fra forfatteren? MVH Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Fra Modums Historie, Gårdshistorien, bind V, side 315:'Eldste datter (av Amund Paulsen) Anna, f. 1712, død 1742, ble i 1735 gift med sin slektning Thor Evensøn fra Bråten i Snarum. Han var bestyrer av Anders Larsen Smiths sagbruk på Fjeld. De flyttet senere til Hellum, der Anna døde i 1742. Thor Evensøn ble senere gift to ganger, og han er stamfar til en slekt som senere ble sittende på Hellum og Aamodt.'Kjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Takk KjellDet var nok feil i Modums Historie Det er mulig at jeg har lest feil ,og at han bare var gift 2 gangerHans 2.ekteskap var han gift med Anne Pedersd.Disen I dette ekteskapet var det fire stk. Ole Thorsen var min tipptipp-tippoldefar.Sønn Even Sønnesønn Arnljot Sønnesønnsdatter Andrea Elise Sønnesønnsdatterdatter Gunhild Gulbrandsd. Kolkind gift med Johan Monsen ,Morud Deres Sønn Gulbrand Monsen var min far.Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.