Gå til innhold
Arkivverket

[#52285] Jørgen Torgersen og sønnen Ole - Bindal 1875


Gjest Tordis Trønnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Trønnes

Et det noen som har informasjon om denne familien. LenkeI 1865 bor Jørgen med familie i Overhalla NT. Etter at familien er kommet til Bindal dør kona og 3 av barna. Kun sønnen Ole er igjen av det ekteskapet. Jørgen blir gift med Petronell i 1873. Jeg er mest interessert i opplysninger om sønnen Ole.Håper linken fungerer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Den 28.12.1901 gifter jernbanearbeider Elias Ludvig Jørgensen f 14.10.1880 Seterneset, bopel Rombaksbotn, seg med Anna Kristine Kristoffersdtr 27 år fra Vågan.Elias sin far er skogsarbeider Jørgen Torgersen.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Kristian Gabriel Jørgensen f 17.05.1876, foreldre er bruksarbeider Jørgen Torgersen, Bjørkåsen og Petronelle GregusdtrGina Petrine Jørgensdtr f 24.05.1877, foreldre er skogsarbeider Jørgen Torgersen, Selfjorden og Petronelle Gregusdtr.Elias Ludvig Jørgensen f 14.10.1878, foreldre er skogsdriver Jørgen Torgersen og Petronelle Gregusdtr.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Tusen takk Hanne Line ! Her var det flere nye opplysninger til meg. Godt at du fikk satt inn linkene som fungerer.Kan det være datteren Elen Jørgensdatter som er gift med Martinus Olsen ? De bor på eiendommen Sommersetaasen (Bindalen) i FT1900.Jeg har prøvd å søke på Ole Jørgensen i FT1900, men har ikke funnet han. Det er jo en mulighet for at han kan ha emigrert. Kjempebra at du fant konfirmasjonen hans.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg ser at billettene til Jørgen og barna er betalt i Amerika. Det kan tyde på at kanskje et av barna allerede er reist og har ordnet billettene ??!!Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Finner ikke giftemålet til Martinus Kristian Olsen f 1867 og Elen Elise Jørgensdatter f 1872 i Bindal, men det ser ut til å være Jørgen Torgersens datter. Navn og fødselsår stemmer.Barn:Marie f 05.12.1900 TorberskogenMagnus Vilhelm Martinusen f 25.06.1898 TorberskogenPetra Johanna f 28.01.1905 TorberskogenFant heller ikke Ole Jørgensen i 1900. Som du er inne på, så kan han ha emigrert.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Flere barn til Ellen:Anna Pauline Martinusdtr f 03.05.1896Emma Oline Martinusdtr f 19.02.1895Ellen og Martinus må ha blitt gift mellom fødselen til Emma og Anna, ettersom Emma er født utenfor ekteskap.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Takk igjen Hanne Line !Hurra, jeg har funnet Ole Jørgensen/Jergerson/Jorgenson !! I census 1900 Mich var han sammen med kona og 3 barn. Emigrasjonsår 1890. Gift 1888. Gikk så via protokollen for Trondheim og fant ut at de kom fra Ofoten. Vielse i Ankenes 11.11.1888. Så her er ingen tvil. Skal nå ta for meg de andre folketellingene i US og se om jeg kan finne ut hva skjedde med faren, halvbror og -søster.Tordis - gladjente !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.