Gå til innhold
Arkivverket

[#52290] Uskannede Kirkebøker


Gjest Kirsti Arctander.
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Arctander.

Hvor kan man få vite om den 'manglende' kirkeboka virkelig kommer?Et eksempel; jeg skulle ha kirkebok for Hadsel i 1801, og den er ikke skannet. Det er jo greit nok, men hvordan kan man få vite om den er gått tapt eller om den kommer? Hvis den eksisterer så er det jo greit, da er det bare å vente. Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Som du ser finnes kirkeboka. Den er sannsynligvis også skannet, men den er altså ikke indeksert og lagt ut på nettet ennå. Indekseringen av kirkebøker for Nordland henger litt etter, men den vil nok komme etterhvert - innen utgangen av 2007, er det sagt.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ministralboka for Hadsel 1754-1811 har mikrofilmnummer PF-454, og ministralboka 1803-1811 har mikrofilmnummer PF-456. Det kan være nyttig å vite hvis du skal bestille mikrofilmer for fjernlån. Jeg har oversikt over kirkebøker for Hadsel 1693-1927, og hvis det er ønskelig kan jeg skrive opp flere mikrofilmnummer for den perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Kirsti jeg ser du bor i Lofoten. Har du undersøkt om nærmeste bibliotek har mikrofilmene for Hadsel? Ofte har bibliotekene kirkebøker på mikrofilm for det prestegjeldet biblioteket befinner seg i, og for de nærmeste prestegjeld. Hvis jeg ikke er helt på villspor så er vel ikke Hadsel så langt unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander.

Heisann! Takk til alle for velvillig hjelp!!Til Per,(3) fant ikke det du sier, derfor måtte jeg prøve meg her, men har sikkert lett på feil sted.Anne Lise, Hadsel er ikke helt i nabolaget, men ligger noen timers kjøring og ei ferge på 25 min. Ikke så veldig langt i nordnorsk målestokk vet du :)Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

(3 og 7): Når du klikker på 'debatt', så får du opp valg av debattfora øverst til venstre. Der finner du Forum for skanna kyrkjebøker, hvor redaktøren pleier å svare greitt på slike spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.