Gå til innhold
Arkivverket

[#52291] Dåp i Aurdal 1750. Hjelp til TYDING.


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen
LenkeDåpen står nederst på venstre side. Min versjon med spørsmålstegn og lakuner:Døbt gevorben Nils Hansen Hofdes og Barbro Knudsdtr Barn Nafnlig Magerita, fadd Tollef Falentinsen(?) Moland, Siver Svensen(?)Lundes Eie(?), Anne Olsd ....?, Anne Olsd ibid og Guri Olsd Rundberg.Så er det datoen i margen lengst til høyre. Er det 16 Aug?På forhånd takk.Mvh Astrid R
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Bredal

Jeg leser: Døbt gevorben Niels Hansen Hofdes og Barbro Andersdr Barn Nafnlig Magerita, fadd Tellef Falentinsen Moland, Siver Svensen Lundes Eie, Anne Olsd. Lunde, Anne Olsd. ibid. og Guri Olsd. Rundberg.Datoen ser definitivt ut til å være 16. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Bredal

Tellef eller Tollef? Lett slurvete penn uansett tolkning. Din tolkning kan egentlig være like god som min, når jeg tenker på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Tusen takk, Øystein!Jeg tror kanskje det står Barbro Knudsdatter på mora, men jeg tør ikke påstå noe som helst, for mine ferdigheter i å lese gotisk skrift er ikke de beste, selv om de langsomt bedrer seg:-)Uansett - dette paret hadde ytterligere tre barn (ifølge FS) og der står i alle fall mora som Barbro/Barbara Knudsdatter i kirkeboka.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Lurer på om ikke fadderne er: Tellef Falentinsen Moland,Siver Evensen Lundet,Enk(e).Anna Olsdat Lunde, Anna Olsdat ibid og Guri Olsdat Rundberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.