Gå til innhold
Arkivverket

[#52319] Søkbar database over begravde i Halden kommune


Gjest Liv S. Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Hellerud

Hei Liv!Dette var svært interessant. I hvert fall for meg. Spydeberg finnes også ute på tilsvarende måte (det er bare å bytte ut stedsnavnet i lenken), men det er neimen ikke så lett å finne disse utleggelsene!Jeg hadde tenkt å lage en ramme og skrive om Spydeberg i neste nummer av Runar, så da nevner jeg Halden også. Du vet ikke om det er flere fra Østfold som ligger ute på denne eller en liknende måte? Jeg har prøvd å finne en oversikt på sidene til Ecclesia, men ikke lykkes i akkurat dét.Hilsen fra Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Jeg ser nå at linken til Halden kommunes kirkegårder har vært lagt ut her før. Jeg kom over den selv først nå i sommer. Men det er sikkert fint for mange at linken kommer her med egen tittel (eller tema). Jeg har blitt spurt av flere etter denne adressen, så jeg la den ut.Ikke alle de gamle familiegravene er med i basen, om det er noen av de i det hele tatt. Os kirkegård i Halden by har mange av disse. Det finnes også flere gamle gravstøtter som er plassert sammen ved en av inngangene til kirkegården. De er heller ikke registrert. Jeg er heller ikke sikker på om de som er kremert er med i basen. Det har jeg ikke sjekket enda.Men et flott tiltak av kirkevergen er dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Og noen av de som var av en 'annen stand enn de vanlige dødelige', ble begravd ved og under Immanuels kirken på sørsiden i byen. Noen av disse gravminnene er svært gamle og igjengrodde. Jeg har selv for noen år siden fotografert de fleste støtter og minnesmerker av alle slag i Halden. Her er en av de som ligger begravd tett opp til Immanuelskirken.

bilete3452. gluckstad.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Hva gjør jeg galt når det kommer bare et kryss istedenfor bilde? Dette her har jeg gjort flere ganger tidligere, og er vant med bildebehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anfinn Bernaas

Liv: Eg har søkt etter gravminne i Halden, men finn ingen ting, anna enn dei som er gravlagde på Rokke. Lenkja som du viser til over fører til firmaet som lagar dataprogrammet som kommunane brukar for å halde oversikt over dei gravlagde. Men på Dis-Noreg sine gravminnesider er Halden sørgjeleg blank. Er eg på jordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Jeg finner ingen databse over gravlagte ved å trykke på linken i denne debatten. Derimot havner jeg på nettsiden til firmaet som har produsert dataprogrammet for kirkegårdsregistreringen.Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.