Gå til innhold
Arkivverket

[#52331] Jenny Elise Gunhilda f 22/9-1891 Lofoten?


Gjest Hans-Petter Falao
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans-Petter Falao

Har noen kjennskap til Jenny Elise Gunhilda f 22/9-1891 angivelig i Lofoten. Etternavn kan være Helmersdtr, Andreassen eller Eilertsen?? Jeg har skummet kirkebøkene for Lofoten for 1891 og 1892 uten å finne noen dåp. Hun er født utenfor ekteskap og morens navn er Eline Gerharda Eilertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei, hun er født i Vågan i Lofoten,der er ikke kirkebøkene kommet for fødsler i 1891. Men fant hennes konfirmasjon i Vågan 1805,hun er nr.66 på denne siden : Lenke Fant også hennes mor i 1900-tellinga,hun var da ugift tjenestepike i Bodø,født Vågan i Lofoten 1868.Fant Jenny også på 1900-tellingen,hun bor hos sin bestefar Eilert Sivertsen i Vågan i Lofoten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Selvfølgelig har Elin helt rett, der er kirkebøker for dåp,var bare litt for kjapp da jeg så nedover lista. Sent på kveld,he,he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Wirak

Den var ikke snau, Bravo. 'Lofoten' er stor, og året var feil, men jenta var riktig. Jenny dro til Amerika, giftet seg i 1912 i Tacoma, og fikk 7 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hallo Erling. Hvordan fant du opplysningene om at Jenny dro til Amerika, giftet seg i 1912 i Tacoma og fikk 7 barn.? Skulle gjerne hatt oppskriften.Jeg har forsøkt meg på Amerika men det har endt i null. Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Oddleif Bramo

Hei ! Her er noen flere opplysninger om Jenny.Jenny E. G. Andreassen Wirach gift 20/9-1912 Tacoma, Washington med John (Bengthson) Benson f. 22/3-1886 i Aaskloster, Sverige, d¢d 23/8-1939 i Parkland, Washington. Barn: Earl Benson f. 26/5-1912 Tacoma Eline Benson f. 24/4-1914 Parkland Judith Benson f. 8/2-1916 ' Helen Benson f. 11/1-1918 ' Doreen Jenny Benson f. 30/7-1920 Parkland Robert John Benson f. 31/7-1922 ' Wesly Grant Benson f. 16/4-1929 '

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.